Weekend !! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Renée Meijer - WaarBenJij.nu Weekend !! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Renée Meijer - WaarBenJij.nu

Weekend !!

Blijf op de hoogte en volg Renée

30 Mei 2016 | Australië, Canberra

Hoihoi!

De eerste week zit er alweer op en t weekend is aangebroken, joepie! De plannen waren groots, maar het viel allemaal in het water omdat de jongste ziek was :( ik zou als vip naar een rugby game gaan waar je geserveerd werd met eten en drinken, maar ik ben maar thuis gebleven voor Ashie en Kylie is gegaan. Verder zouden we naar de National Art Gallery gaan, maar dat kon jammer genoeg ook niet doorgaan. Maar eigenlijk was het allemaal niet zo erg, een beetje rust deed me wel goed. Zaterdagochtend hebben we Lina weggebracht voor haar grootse avontuur en zijn we nog wel even naar the shoppingcenter van Canberra geweest. Geloof me of niet, maar ik kan nu met stokjes eten (niet Iets wat ik verwacht had te leren in Australie). We zijn er naar een hele fancy sushibar geweest, waar je de sushi gewoon van de band af kon pakken en dan kon smullen van je gerecht. Jip, dat was even bijzondere ervaring.. De rest van het weekend heb ik lekker op de bank met een goed boek doorgebracht, heeeeeerlijk! Echt veel valt er nou ook niet toen, het is hier kouder dan dat het in Nederland is namelijk..
Verder een beetje over mijn vooruitzicht. Of twee weekjes ga ik met de familie naar de opening van het winterseizoen. Daar blijven we twee nachtjes ergens in de bergen in een bed and breakfast slapen. Verder heb ik vanaf 25 juni anderhalf week vrij, en dan wil ik gaan reizen ! Ik denk dat ik morgen de tickets ga boeken, en de reis gaat naar.... Brisbane!! Even een beetje bijkleuren, want ik ben nog witter dan een melkfles tussen al die gebruinde australianen. Verder ga ik aankomend weekend leren surfen!! Wieehoe, weer iets wat ik van mijn bucketlist af kan strepen!! Ik ga met een groep van 13 au pairs en backpackers naar boundree bay, 2 uurtjes rijden vanaf hier. We slapen er in een air BNB accommodatie en nemen er wat surflessen. Het nadeel is dus dat het hier zo koud is, en er ook nog eens kans op regen is.. Never mind, het wordt vast gezellig. Morgen ga ik ook een andere au pair uit Canberra meeten. We hebben afgesproken in de stad om ergens een theetje te drinken. Het wordt vast gezellig! Oh en ik was al bijna het bijna vergeten, maar ik ga skiën!! En niet een maar twee keer hoor ik net :) want in het weekend van de opening van winterseizoen zal er ook al voldoende sneeuw zijn om te skiën. In juli zullen we samen met Lina gaan skiën in the snowy mountains ! Ook hebben Kylie en ik het gehad over the Great ocean walk. Het is een wandeling van 85 kilometers langs de zuidkust van Australië . Van the twelve apostels tot aan Apollo bay. In oktober als het weer weer wat beter begint te worden, zijn de kinderen een week bij de vader en grote kans dat we dan de wandeling gaan maken. Maar ondertussen is het hier alweer 22.15, tijd om naar bedje te gaan, want de kindjes zijn altijd om zes uur alweer op en top wakker. Ohja en vanavond het ik zoooon lief cadeautje gekregen!! Een mega koalaknuffelbeer!! :O Jup, ik ben verliefd..

  • 30 Mei 2016 - 20:21

    Yvette:

    Surfen in de regen is extra leuk!!! En wat heb jij gave uitjes voor de boeg! Ik ben jaloers :)

  • 01 Juni 2016 - 10:36

    Rens:

    Hey Renee top dat het zo goed gaat met je "nieuwe leventje"(beetje jaloers) Vandaag ga ik naar coldplay en hoorde gisteren dat je ma ook gaat dus hier ook een dikke prima. Oma is nu ook bij me ik mot je de groeten ff doen. Guus en maud hebben al een paar x geprobeerd om met je in contact te komen maar dat gaat vast nog wel een keertje lukken heb ik ze verteld. Ik merk aan je manier van schrijven dat je het erg naar je zin hebt op dit moment houwe zo zouk zeggen . Groetjes en een BIG HUG je peetoompie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Canberra

Renée

Heehoi! Dit jaar ga ik van mijn dromen, herinneringen maken! Van alle plannen staat 1 ding vast, en dat is dat ik een half jaar au pair ga zijn in Campbell. Vervolgens ga ik verder reizen, en zie ik wel waar ik uit kom :) Ik zal proberen elke week een beetje bij te houden wat ik zoal mee maak aan de andere kant van de wereld!

Actief sinds 21 April 2016
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 9026

Voorgaande reizen:

16 Mei 2016 - 21 November 2016

Down Under

Landen bezocht: