The State of Origin - Reisverslag uit Canberra, Australië van Renée Meijer - WaarBenJij.nu The State of Origin - Reisverslag uit Canberra, Australië van Renée Meijer - WaarBenJij.nu

The State of Origin

Blijf op de hoogte en volg Renée

02 Juni 2016 | Australië, Canberra

Heehallo,

Mijn tweede week zit er alweer bijna op ! Het was best wel een hectische week. Maandag en dinsdag was de jongst ziek, dus kon ik het huis niet uit :( en mijn oplader van m'n mobiel was kapot, en aangezien ze hier alleen maar Apple hebben en ik het huis niet uit kon, was ik redelijk onbereikbaar.. Gisteren heb ik met een ander au pair uit Canberra afgesproken, ze was vetaardig! We zijn naar the National War Memorial geweest. Het was heel bizar om daar rond te lopen, vooral door de hele vele persoonlijke spullen en foto's. Ik kreeg er kippenvel van, het was echt heel indrukwekkend en mooi! Daarna hebben we nog gewon gezellig gechilld in het parkje erachter. Gister was blijkbaar een hele belangrijke dag, iedereen zat om 8.19 Pm voor de buis gekluisterd vooooooor ..... The State of Origin! Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar het is blijkbaar een hele belangrijke rugby game tussen NSW (New South Wales) en QLD (Queensland). Ik en mijn koala waren voor QLD en de rest was voor NSW. En natuuuurlijk heeft QLD gewonnen, met 4-6. Ik snap nu zelfs de spelregels :) maar ik snap niet dat mensen het leuk kunnen vinden om dit te spelen.. Dodelijkeng spel.
Vandaag was lekker rustig, met veel tijd voor mezelf. Naast het koken, de was en de afwas dan. Ik ben bezig mer het leren van piano spelen, en het gaat al best wel goed ! Ik kom straks terug als Mozart haha.
Overmorgen vertrek ik naar het regenachtig Boundree Bay, voor mijn eerste surflessen ! Wel raar dat ik de mensen helemaal niet ken met wie ik ga haha. Maar we hebben het wel alle,aal goedkoop voor elkaar gekregen omdat zij daar al vaker geweest waren! No problemoo.
Nu begint m'n favoriete serie, die ik samen met Ashton en Georgina ga kijken : Shaun the Sheep!!!
Kussieee uit aussiee

  • 02 Juni 2016 - 12:09

    Rika Smid(de Oma Van NK):

    Moi Renee,

    Bedankt voor je verslagje. Vind dit altijd erg leuk. Ik leer er n.l. van hoe jullie leeftijdgenoten de nederlandse taal in de lucht gooien. Het woordje VET gebruik ik niet. Ik zie me vanmiddag als vrijwilliger in het verzorgingshuis Akkerheem binnenkomen en dan tegen de ouderen praat zoals: hebben jullie vanmiddag VET eten gehad of wat heb je een GAAF t shirt aan. Of toch, ik kan het eens proberen. Vanmiddag ga ik het spel JEU DE BOULEN introduceren. Buiten in de omheining van het gebouw op zandpaadjes. Enkelen kunnen nog meedoen en anderen kunnen we buiten laten kijken. Mijn dag is soms ook spannend, maar zoals jij de dagen invult , dat lijkt me wel hectisch !!! Rugby is toch niet voor vrouwen of wel? Dan kun je beter bij hockey zijn of naar kijken.
    Wij zitten lekker buiten een broodje eten, maar jij hebt het volgens mij wat kouder.
    Ik wens je veel nieuwe activiteiten toe en geniet er maar van. Deze tijd komt niet weer terug.Neem de leuke dingen na afloop maar in je rugzakje mee terug naar Nederland en de minder leuke dingen laat je maar in dit land achter.
    Groetjes uit mooi Bellingwolde in Oost-Groningen.

  • 02 Juni 2016 - 20:29

    Mamsie :

    Cultuurverschillen....wij bereiden ons hier voor op de tenniswedstrijd van kiki . Voor jou vrijdag om 21.00 uur.halve finale !!!!!supergoed .
    Kussie

  • 03 Juni 2016 - 01:31

    Renate Peterman:

    Hey renee,

    Geweldig wat je allemaal doet downunder. Je reisverlslag is elke keer weer leuk om te lezen. (vooral als je niet kunt slapen). Natuurlijk bedoel ik niet dat je verslagen saai zijn, integendeel, juist heel levendig. Je maakt erge veel mee en heeeeel leuk, dat je leert piano spelen. Kan je dadelijk mooi een kamerconcert geven...
    Nou hier is het niet zo heel erg spannend allemaal, behalve de tennis dan.

    Blijf vooral genieten en succes met je surfles.

    dikke kus,
    Renate

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Canberra

Renée

Heehoi! Dit jaar ga ik van mijn dromen, herinneringen maken! Van alle plannen staat 1 ding vast, en dat is dat ik een half jaar au pair ga zijn in Campbell. Vervolgens ga ik verder reizen, en zie ik wel waar ik uit kom :) Ik zal proberen elke week een beetje bij te houden wat ik zoal mee maak aan de andere kant van de wereld!

Actief sinds 21 April 2016
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 9016

Voorgaande reizen:

16 Mei 2016 - 21 November 2016

Down Under

Landen bezocht: