Hoedjes met wintersjaals - Reisverslag uit Canberra, Australië van Renée Meijer - WaarBenJij.nu Hoedjes met wintersjaals - Reisverslag uit Canberra, Australië van Renée Meijer - WaarBenJij.nu

Hoedjes met wintersjaals

Blijf op de hoogte en volg Renée

24 Mei 2016 | Australië, Canberra

Heehoi!

Het is zo bizar te besseffen daat ik gewoon echt in Australie zit en mijn levetje hier nu gaat beginnen. Vandaag zit precies een week in Australiee, maar ik zit in zo'n achtbaan dat ik het gevoel heb dat ik hier al zoooooveel langer zit. Mijn hostfamily wordt al steeds mer mijn 'second family'. Ash en George (de twee kindjes) geven me steeds een dikke kus en knuf voor het slapen gaan, echt zoooo vet lief!
Zaterdag ging Lina met haar vriendinnetjes hier naar het strand, ik mocht wel mee, maar het leek me een beter idee om het eerste weekend met de familie te zijn om echt een goede band op te bouwen. Zondag gingen we samen met de buren naar het park om lekker het aapje uit te hangen met z'n allen ! Het was heerlijk weer en gewoon een superdagje eigenlijk. Maandag begon dan het echte levendje. Om 6.45 ging mijn wekker. Na het maken van de lunchboxjes en ons eigen ontbijt, was het tijd om Ashton naar school te brengen. (Al die kindjes in schooluniformen zien er trouwens zo intens schattig uit!!) het is een half uurtje wandelen naar zijn school, maar gelukkig hebben ze hier allemaal een step (inclusief ik!) , dus dan duurt het maar twintig minuutjes. De lerares van Ash, Mrs Pee, stond ons al op te wachten om zich aan mij voor te stellen, zooooo lief ! Ashton en georgina gaan beiden naar een privéschool , en ik zie nu best wel de voordelen er van in. Ashtons school is echt heel schattig en kleinschalig, met zoveel persoonlijke aandacht. Ze zijn er ook zo gedisciplineerd en voor mijn gevoel zoveel slimmer dan dat ik was toen zes jaar was.. Nadat we Ash afgezet hadden zijn we de stad even ingegaan. Lena ging sporten, en ik ging op zoek naar een hoed ! De kinderen hier zijn verplicht een hoed te dragen als ze naar buiten gaan, dus om het goede voorbeeld te geven dacht ik laat ik ook maar eens een hoed halen. (Echt iedereen loopt hier met hoedjes rond) Marja, her wordt hier winter, en onze skivakantie in de snowy mountains staat geboekt en sochtends is het ook redelijk koud, dus ik heb ook maar een dikke sjaal gekocht haha. Eenmaal thuiskreeg ik pianoles van Georgi, ze speelt piano voor een jaar nu en ik wil het heel graag leren, dus ik hen een persoonlijke pianolerares !! Vanavond krijg ik mijn tweede les haha. Vanmorgen was de laatste keer dat Lina Ash naar school bracht, best wel even een raar moment ofzo.. Vanaf morgen zal ik het echt allemaal zelf moeten doen, maar ik denk dat het wel goed komt!!
Dikkie kussies uit Australiaa

  • 24 Mei 2016 - 10:12

    Jip:

    Good to hear dat je het fijn vindt daar. Geniet ervan!
    Dikke kus

  • 24 Mei 2016 - 12:33

    Rika Smid(de Oma Van NK):

    Moi Renee,

    Vanuit Oost-Groningen even een kattebelletje naar jou toe. Wil je wel geloven , dat ik naar jouw belevenissen via de digitale weg al naar uitkijk. Fantastisch, dat jij het nu al zo naar je zin hebt.
    Ik zou zeggen geniet er van.En misschien na een jaar, zeg jij, ik had dit jaar voor geen goud willen missen. Wat heb ik veel ervaringen meegekregen en zeg je "Nu weet ik wat ik verder met mijn leven wil. Ik heb er alle vertrouwen in. Je hele werkzame leven ligt nog voor je. SUCCES Meisje !!! .

    Nu een onderwerpje van mij, ik moet vanmiddag naar de oogarts(laten kijken naar staar in het linkeroog). Vervolg zal een operatie zijn. Het weer is zonder jas en mijn mouwtje zijn kort. Hier moeten we eerst de zomer beleven en dan komt de winter weer.

    Een gedichtje van Theodore Munger.

    Je bereikt alleen succes, wanneer je helder,
    duidelijk doel voor ogen hebt.
    Niets anders kan daarvoor in de plaats komen.

    Groeten van uit mooi Nederland.

  • 25 Mei 2016 - 18:01

    Oma Marietje:

    Hallo Renee
    Ik heb van je moeder gehoord dat je het erg leuk hebt, ze heeft me de reisverslagen uitgeprint, die ga ik thuis straks mooi lezen.Ik heb jouw kamer gezien, (op een foto) ziet er leuk uit.Je hebt er wel zin in, nog veel plezier en succes. Ik ga nog wel een keer met mamma samen met jou skypen??.
    De groetjes en veel liefs van Oma Marietje

  • 25 Mei 2016 - 19:59

    Fleur:

    Wat leuk Renee al je verhalen zij echt heel leuk om te lezen mega super veel plezier nog kusjes❤️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Canberra

Renée

Heehoi! Dit jaar ga ik van mijn dromen, herinneringen maken! Van alle plannen staat 1 ding vast, en dat is dat ik een half jaar au pair ga zijn in Campbell. Vervolgens ga ik verder reizen, en zie ik wel waar ik uit kom :) Ik zal proberen elke week een beetje bij te houden wat ik zoal mee maak aan de andere kant van de wereld!

Actief sinds 21 April 2016
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 9015

Voorgaande reizen:

16 Mei 2016 - 21 November 2016

Down Under

Landen bezocht: