Brisbane here I come ! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Renée Meijer - WaarBenJij.nu Brisbane here I come ! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Renée Meijer - WaarBenJij.nu

Brisbane here I come !

Blijf op de hoogte en volg Renée

26 Juni 2016 | Australië, Brisbane

Heehalloo,

Zo, dat is lang geleden... De reden dat ik niet zoveel van mijzelf heb laten horen is dat ik best wel een beetje ziek geweest ben.. Ik had wat rugklachten, enorm moe en gewoon heel beroerd te pas. Dus ik heb ook niet zoveel meegemaakt. Kylie en de kindjes hebben goed voor me gezorgd, Kylie is immers arts.. Ze heeft me meegenomen voor en X-ray van mijn rug en bloedprikken. Uit de x-ray is gebleken dat ik een lichte scoliose in mijn onderrug heb, en de reden dat ik daar nu opeens last van heb is dat ik niet meer zoveel sport en daardoor mijn spieren het niet meer allemaal opvangen. Ofterwijl ik begin een spierloze vetzak te worden haha. Verder is uit de bloedtesten geleken dat ik een groot tekort heb aan ijzer en vitamine d, dus aar zijn we ook wat aan gaan doen. Het gaat ondertussen wel weer prima.
Vorige week dinsdag heb ik nog een gezellige playdate gehad met J. Een playdate houdt in dat jij met je kindjes en iemand anders met zijn kindjes ergensafspreken. De kindjes gaan spelen en jij en de ander kletsen wat. Zoiets doe je ongeveer wekelijks (meestal in et weekend, en Kylie ga vaak met Ashie ergens heen). Maar we hebben gezellig in t park gepicknickt met de kindjes (in de regen met 2 graden Celsius). Vrijdag zou J weer komen om gezellig naar het Winterfestival te gaan, maar helaas sloeg ook daar de griep toe.
De kindjes zijn nu ‘op vakantie’ bij hun vader in the gold coast. Dat betekend dat ik vrij ben, ik zit nu in Brisbane ! Gezellig in een hostelletje op een kamer met 7 andere vreemde vogels. Ze zijn wel aardig hoor, maar behoorlijk alternatief. Maar het hostel ligt op loopafstand van het centrum, dus dikke prima. Gisteren ben ik aangekomen en heb een beetje door de stad gezworven om een beetje een indruk te krijgen; Pfff wat een enorme stad. Maar ik heb al wel wat nieuwe vriendjes gemaakt !! Vandaag heb ik een marathon gelopen sommen met Layla. Zijn verbleef ook in het hostel en we zijn richting Mt. Cootha gegaan. Met de omhoog naar het uitzichtpunt (foto’s volgen). Daarna hebben we een aantal bushwalk-routes gelopen. We hebben wat geklommen in de rivier en gewoon genoten van alles om ons heen. Heel raar dat zon grote stad ook zon mooie rustige natuur kan hebben. Daarna zijn we helemaal terug naar de stad gelopen. In totaal rond de 30/35 km wandelen. Nadat ik haar gedropt had op central station, moest ik natuurlijk de weg nog terug vinden. Dat ging niet zo makkelijk haha. Na 1,5 uur lopen werd t donker, dus besloot ik in een willekeurige bus te springen en er uit te springen op het moment dat ik wat bekends tegen kwam. Jammer genoeg kwam ik niks bekends tegen.. Dus toen heeft de buschauffeur me geholpen haha. Na een lange dag ben ik dan toch weer veilig in mijn hostelletje beland. De plannen voor morgen zijn geld uitgeven en nieuwe kleren incasseren. Ook wil ik een kijkje nemen in the art Gallery. Ohja en ik ga knuffelen met koala’s woensdag !! Joehoeee. Ik ben zooo dankbaar dat ik de kans heb om Australië (en de rest van de wereld) te ontdekken. I'm having the time of my life ! <3 ik had dit nooit maar dan ook nooit kunnen doen zonder de support van mijn lieve ouders en familie, m’n beste dinnetje Nien en natuurlijk Bluf <3 Ik mis jullie :( laten we snel weer Skypen !!

  • 26 Juni 2016 - 18:35

    Richard:

    Hey Rene super leuk wat je daar meemaakt , de tijd vliegt zo zeker voorbij.
    Lekker relaxed en van dag tot dag leven.
    Mooi toch!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Renée

Heehoi! Dit jaar ga ik van mijn dromen, herinneringen maken! Van alle plannen staat 1 ding vast, en dat is dat ik een half jaar au pair ga zijn in Campbell. Vervolgens ga ik verder reizen, en zie ik wel waar ik uit kom :) Ik zal proberen elke week een beetje bij te houden wat ik zoal mee maak aan de andere kant van de wereld!

Actief sinds 21 April 2016
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 9022

Voorgaande reizen:

16 Mei 2016 - 21 November 2016

Down Under

Landen bezocht: