Van privéfeestjes tot Canberra! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Renée Meijer - WaarBenJij.nu Van privéfeestjes tot Canberra! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Renée Meijer - WaarBenJij.nu

Van privéfeestjes tot Canberra!

Blijf op de hoogte en volg Renée

21 Mei 2016 | Australië, Canberra

Heehoi mensjes in ‘Dutchland’,
Poehh waar moet ik beginnen? Er is zoveel gebeurd de afgelopen dagen.. De vorige keer was volgensmij de eerste dag in Sydney. Die avond ben ik nog met twee van mijn roommates, Charlene en Lennard, naar SideBar geweest. De bar onder ons hostel. Het was echt vetgezellig en we hebben (bijna) allemaal lieve mensen ontmoet. We kwamen een beetje aan de praat met een securityguy, en hij nodigde ons uit voor zij privéparty. Al zijn vrienden en de mensen die in het hostel werken (allemaal jonge backpackers zo ongeveer) zouden ook aanwezig zijn. Rond een uurtje of twee gingen we naar onze bedjes om even een paar uurtjes te rusten. De volgende dag moesten we om zeven uur op voor de oriëntatie op het kantoor van AIFS. We kregen nog een beetje uitleg over vanalles en nog een cursus kinder EHBO. Daarna gingen we nog een bankaccount openen bij de lokale bank. Ik werd geholpen door een Thais vrouwtje die een beetje moeite had met de Engelse taal en ook nog eens alle woorden uitsprak alsof ze Chinees was. Van een R maakte ze een L en er was letterlijk niks van te begrijpen.. En toen we eindelijk klaar waren (na een uur, terwijl de anderen maar een kwartier bezig waren), bleek ze niks opgeslagen te hebben en moesten we alles overnieuw doen.. Gelukkig waren we nog net op tijd klaar voor ons feestje. Charlene en ik hebben voordat we ons 1,5 uur wandeling maakten naar t feestje (iets wat hier heel normaal is), nog eventjes een wandelingetje langs harbour bridge en een aantal parkjes gemaakt :) eindigend bij de Starbucks ! Het feestje was echt zoooo bizar ! Jawz, de gene die het feestje organiseerde, had twee hotelkamers afgehuurd, ze waren zoooo luxe! Hij betaalde voor al de drank, het eten en de taxies. In de kamers waren tv’s van drie meter breed, met de nieuwste geluidssystemen en weet ik veel wat nog meer allemaal.. Was eigenlijk gewoon een superbizare avond, met geweldige mensen. Na vier uurtjes slaap moesten we vrijdag weer vroeg op voor deel twee van onze oriëntatie, wat ons wel een beetje zwaar viel.. Maar we waren aanwezig! Na de oriëntatie zijn we toch maar even een tukkie gaan doen in t park. Om vijf uur moest ik al mijn zooi weer bij elkaar pakken om te vertrekken naar mijn hostfamily!! Whaaaa spannend !! Na vier uurtjes arriveerde ik dan eindelijk in Canberra, om negen uur savonds. Kylie stond me op te wachten, en toen we elkaar voor het eerst zagen, gaven we een dikke knuffel. We bleven maar gezellig kwebbelen en voor we het wisten was het al een uur verder. Toen pas zijn we in de auto gestapt en richting Campbell gereden. Ze wonen in zon mooie omgeving!! Allemaal natuur en rust, ookal is het midden in de stad. Georgi was nog wakker toen ik aankwam, ze was zo nieuwsgierig dat ze niet kon slapen. Wat een superlieve meid is het ook! Voor haar bestaat Nedeland niet, ze vindt dat het Dutchland is haha. Maar oeps.. Ze is groter dan ik ben haha.nik heb ook nog een welkomspakket gekregen, zool lief! Een mand gevuld met typische Australische en Nederlandse producten :) Al vrij snel daarna zijn we gaan slapen, in m’n studioooooo. Waauw, het is echt prachtig!! Na eindelijk lekker uitgeslapen te hebben zijn Lina (de andere au pair die hier deze week nog zal zijn) en ik lekker gaan ontbijten. Zoo raar om te beseffen dat dit mijn huis zal zijn voor een half jaar nu.. Daarna hebben ze meegenomen voor een sightseeing Canberra. We zijn naar de mountain geweest, met een prachtig uitzicht over de stad. Ook hebben we the house of parliament bezocht. Echt een bijzonder gebouw. En op het dak hebben we met zijn allen tikkertje gespeeld, tot grote ergenis van de bewaker haha. Ook heb ik mijn eerste kangoeroe gezien!! Hij was op de barbecue en was heeeeeeerlijk. We hadden den barbecue met de buren, en t was echt gezellig. Nu zijn we the voice aan t kijken en de reclame is voorbij dus ik laat het even hierbij.

Groetjess

  • 21 Mei 2016 - 13:29

    Richard Ijland:

    Das een mooi begin, je vermaakt je wel, ik weet zeker dat dat half jaar voorbij vliegt.

    Groetjes Richard ijland

  • 21 Mei 2016 - 20:31

    Fleur:

    Wat leuk Renee echt ik volg het altijd met plezier super super super veel plezier en xxx van mij❤️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Canberra

Renée

Heehoi! Dit jaar ga ik van mijn dromen, herinneringen maken! Van alle plannen staat 1 ding vast, en dat is dat ik een half jaar au pair ga zijn in Campbell. Vervolgens ga ik verder reizen, en zie ik wel waar ik uit kom :) Ik zal proberen elke week een beetje bij te houden wat ik zoal mee maak aan de andere kant van de wereld!

Actief sinds 21 April 2016
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 9042

Voorgaande reizen:

16 Mei 2016 - 21 November 2016

Down Under

Landen bezocht: