Walvissen !! - Reisverslag uit North Stradbroke Island, Australië van Renée Meijer - WaarBenJij.nu Walvissen !! - Reisverslag uit North Stradbroke Island, Australië van Renée Meijer - WaarBenJij.nu

Walvissen !!

Blijf op de hoogte en volg Renée

03 Juli 2016 | Australië, North Stradbroke Island

Hi mate !

Ik weet haast niet waar ik moet beginnen haha. Oké let's start op dinsdag avond. Ik had een berichtje geplaatst in een facebookgroep met backpackers in Brisbane, omdat ik op zoek was naar een travelmaatje voor een bushwalk in Brisbane Forest Park. Ik kreeg behoorlijk wat reacties, maar uiteindelijk heb ik er maar eentje gekozen, omdat ik geen zin had aan gezeik aan m'n kop haha. Duss de volgende dag sproken we af op Central Station. Tijdens de treinrit waren we gezellig aan het babbelen. Zijn naam is William en hij is een politieagent uit Canada. Soms is ie een beetje een vreemde vogel, maar we hadden een goede tijd en daar gaat t om.
Eenmaal aangekomen hoorden we dat veel wandelpaden afgesloten waren door een storm twee dagen daarvoor... Dus we konden of op de straat gaan lopen, of tegen de regels in van de paden af gaan en een eigen route maken. We kozen voor dat tweede :) met genoeg water en voedsel begonnen we netjes een pad te volgen, en geloof t of niet, ik had een betere conditie dan deze politieagent hahaha. Op een gegeven moment kwamen we komt geniale idee om de rivier te volgen ipv het pad, de rivier ging namelijk rechtstreeks naar de plek waar we naartoe wouden. Dus sokjes uit, maar met de schoenen aan wandelden we gezellig door t water, dat tot aan onze enkels kwam. Maar het water werd steeds dieper ( en dus gevaarlijker, want er leven veel haaien, krokodillen en slangen in deze rivieren). Dus besloten we om maar weer een weg op het land te gaan zoeken. Op een gegeven moment kwamen we op een pad terecht waar een klein Chineesje ontmoetten. Zijn naam zijn we vergeten, maar nu heet ie Sushi. We maakten m wijs dat we slangen en krokodillen gezien hadden un de rivier, en we dachten dat t wel duidelijk was dat we aan t geppen waren, maar dat was het blijkbaar niet.. Want hij trok z'n schoenen uit en sprong in t water op zoek naar deze beesten haha. William en ik liepen verder, helemaal dubbel van t lachen. We hopen dat ie nog leeft..
We zijn die dag op prachtige plekken geweest, midden in the middel of nowhere. Op het eind van de dag toen t donker werd, liepen we via de straat terug naar de bewoonde wereld. Halverwege hebben we een goede plek gezocht om te gaan liften. Al snel werden we opgepikt door een vriendelijke, maar alternatieve vrouw. Het is zo grappig om van iedereen verschillende verhalen en levenswijzen te horen als je aan t backpackers bent. Ze bracht ons helemaal naar the city, vet aardig ! Tijdens dinner kwamen we komt grandioze plan om te gaan wildkamperen. Dus zijn we het een en ander gaan uitzoeken.
De volgende dag spraken we af in de supermarkt om inkopen te doen. Daarna vertrokken we met de trein en Ferry naar een prachtig afgelegen eiland, North Stradbroke Island. Op de Ferry sprak een schattig oud vrouwtje ons aan en boodt ons een lift aan naar Point Lookout, aan de andere kant van t eiland. Ook nam ze ons mee naar haar huis, werkelijk een paradijs op aarde. (Het staat momenteel te koop !!!! ) eenmaal aangekomen hebben we haar hartelijk bedankt en zijn we verder gaan wandelen. Ondertussen hadden we onze eerste koala's en kangoeroes al gespot. We liepen richting het strand en liepen zoontje à drie uur voordat we besloten onze tent ergens illegaal op te zetten. Ergens een beetje uit t zicht van de strandwacht (die in auto's over het strand crosten, omdat t strand dertig km lang is). Het tentje wens een beetje klein, beetje awkward. Maar op een zo subtiel mogelijke manier zorgte ik dat ie aan compleet de andere kant van de tent ging liggen haha. Om zes uur ging t wekkertje, want we wouden de sunrise zien op t strand. En het was prachtig !!! En toennn, uit het niets kwamen er opeens walvissen! Ik heb walvissen gezien !!!! En ze waren zoooo enorm! Het was geweldig, echt een geluksmomentje. Na ons ontbijt hebben we nog even gechilld. Even een snel duifje in de zee zat er ook nog in, al was t wel gevaarlijk want het krioelt er van de haaien haha. Daarna vervolgenden we onze tocht over het eiland. Alle rangers en aboriginals verklaarden ons voor gek dat we zoveel gingen wandelen. Na twaalf km strand moesten we afscheid nemen van de walvissen, want we moesten het eiland over terug naar de Ferry. Nog steeds geen huis, of waterput gezien sinds de dag ervoor. Halverwege stopte deze enorm lieve mensen en ze boden ons een lift aan naar Dunwich, waar onze Ferry was. Wel chill, scheelde ins weer twee uur! Deze man had stiekem een huis gebouwd ergens in de middle of the bush, met elektriciteit en water en alles. Hij heeft mij zijn gegevens gekregen, de volgende keer mag ik daar verblijven! Maar toen was het dan echt tijd om weer terug op de Ferry te gaan en weer richting het vaste land te gaan. Wel hebben we nog even pelikanen gespot, joepie !! Ondertussen hebben we heel wat foto's en video's gemaakt, dus hebben we een aftermovie gemaakt! Als je m wilt zien moet je maar even een berichtje sturen :)
Vanmorgen heb ik dan eindelijk lekker uitgeslapen (tot 8 uur). Daarna ben ik m in t park gaan chillen met een goed boek. Want in de afgelopen dagen heb ik meer dan honderd km gelopen, ik vind dat ik wel wat rust verdiende. Ohja en tijdens t wandelen was ik gevallen en nu zit er een enorme bult op m'n sleutelbeen, dat is niet zo goed denk ik... Maar t gaat wel weer over !
Verder heb ik nog gezellig gebabbeld met Deem vandaag, Demi is jarig !! Joepieeee. Ook heb ik nog even gezellig gebabbeld met lieve Nienke en met Maxiee :)
Vanavond wil ik t uitgaansleventje van Brisbane ontdekken, dus ik ga me nu even een beetje fatsoeneren.

Dikke kus en knufffff

  • 05 Juli 2016 - 11:48

    Rika Smid(de Oma Van NK):

    Verzoek om de aftermovie.

    Gutte,gutte, wat pak jij je leven op. Dat is het voordeel als je jong bent, denk ik. Heb je eerst mijn leeftijd bereikt , nou dan sta je vaker en langer bij jouw ideeën stil. Misschien maak je ook nog eens dingen mee, dat je naderhand denkt er zijn ook zulke mensen en situaties.
    Als ik nog eens terugdenk aan Australie, dan moest ik wennen aan de enorme stilte in de middel of nowhere. Alleen de vogeltjes en andere diersoorten maakten hun eigen geluid.
    Ik vraag me nu wel af, wordt er nog gewerkt voor een paar A.dollars of heb jij een beetje achter de hand, om al deze ondernemende dingen te doen.Heb geen antwoord nodig hoor!
    We wensen je veel plezier en ontdek de wereld en met name Australie. Pas op jezelf en kom met de nodige ervaringen terug in Denekamp.
    De hartelijke groeten uit Oost-Groningen van de familie Smid.
    Moi hor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, North Stradbroke Island

Renée

Heehoi! Dit jaar ga ik van mijn dromen, herinneringen maken! Van alle plannen staat 1 ding vast, en dat is dat ik een half jaar au pair ga zijn in Campbell. Vervolgens ga ik verder reizen, en zie ik wel waar ik uit kom :) Ik zal proberen elke week een beetje bij te houden wat ik zoal mee maak aan de andere kant van de wereld!

Actief sinds 21 April 2016
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 9038

Voorgaande reizen:

16 Mei 2016 - 21 November 2016

Down Under

Landen bezocht: